Newsletter

Vrei să primești noutăți și să fii la curent cu activitatea mea? Pentru a te abona, completează câmpul de mai jos cu adresa ta de email!

  • Home
  • /
  • Advertoriale
  • /
  • Deprinderi sănătoase oricând. Chiar și-n timpul călătoriilor.

Deprinderi sănătoase oricând. Chiar și-n timpul călătoriilor.

Cine nu-și dorește să se bucure de o viață fară griji și de o condiție fizică, mentală, intelectuală de invidiat? Pentru asta suntem noi oare dispuși la sacrificii și compromisuri? Avem noi oare obiceiuri zilnice care să ne ajute să ne bucurăm de fiecare moment cu plăcere? Clar, nu întotdeauna reușim să ne controlăm obieciurile și excesele de tot felul, iar dacă  în viața de zi cu zi, ținem cont de alimentația și obiceiurile noastre, atunci când suntem într-o deplasare, totul se întoarce pe dos. Hai să recunoștem, în concedii, uităm de reguli și dăm deoparte ideea de program zilnic, nu mai respectăm timpii de odihnă, orele de masă devin neregulate și mâncăm oricum, oricând, oricât, nu mai ținem cont de calitatea alimentelor pe care le consumăm, pierdem mai mult timp în oras, ceea ce duce la întârzierea orei de somn…și tot așa.

Concret, haideți să vedem ce trebuie să (nu)facem atunci când călătorim și de ce trebuie să avem grijă cu sfințenie! Recunosc, nu țin întotdeauna cont de aceste reguli și sper ca de acum înainte să am mai multă grijă de aceste deprinderi.

Hidratarea

Nu degeaba încep cu aceasta, pentru că vreau să insist mai mult pe seama ei. Știu pe propria-mi piele că, să mă mențin hidratată pe întreaga perioadă a vacantei este aproape imposibil. Și voi știți asta. Marele dușman al nostru este zborul cu avionul, pentru că gradul de umiditate din cabină este în general 10-15%, în condițiile în care în mod normal în casă gradul de umiditate este de peste 40%. Chiar citeam zilele trecute pe un blog, despre umiditatea din aer în Asia de Sud-Est care adesea este de 80-90%, aceasta favorizând și la frumusețea tenului femeilor de aici. 

Apa este izvorul vieții, sau cel puțin așa se susține pretutindeni.

Conform atâtor studii ce specialitate asupra corpului uman, când ne naștem, corpul nostru este alcătuit din 75% apă, ceea ce face să fim mai umezi decât un cartof care conține 80% apă. Pare mult și așa este, dar ceea ce este și mai curios, e faptul că cu cât creștem și înaintăm în vârstă, începem să ne uscăm, deci, cu cât trăim mai mult, cu atât ne uscăm și mai tare. Ați observat cu siguranță pielea bunicilor voștri cât este de uscată, ei bine, aflați că o persoană în vârstă mai conține doar vreo 50% apă. Desigur, procentul diferă de la un individ la altul și în funcție de sex. Apropo, știați că femeile se usucă mai repede decât bărbații, având in medie cu 5% mai puțină apă în organism?

Acesta este un proces absolut normal, pe care nu prea avem cum să-l controlăm decât într-o foarte mică măsură și asta doar hidratându-ne în mod corespunzător. Cum facem asta? Pur și simplu bând apă, atât cât îi trebuie organismului nostru, iar dacă e să dăm crezare specialiștilor, ar trebui să consumăm minimum 2 litri de apă pe zi. Ceea ce trebuie să stim și să ținem cont, e că setea nu ne-o potolim decât cu apă, nu cu sucuri carbogazoase, cafea, ceai, bere sau mai stiu eu ce alt lichid vă vine acum în memorie. Nu, doar cu apă! Iar atunci când călătorim, nu trebuie să uităm de acest obicei sănătos! O sticlă cu apă trebuie să se afle întotdeauna asupra noastră. Este extrem de important să consumăm suficientă apă în timpul unui zbor cu avionul și să evităm celelalte lichide, pentru că acestea nu fac altceva decât să ne deshidrateze și mai mult. Am tot văzut și m-am informat despre sucul de roșii pe care-l vedeam adesea atât de consumat și-am aflat că este un mare benefic asupra organismului, fiind foarte bogat în antioxidanți și săruri minerale, ceea ce face din el să ne fie un mare benefic. Interesant, dar eu nu-l pot bea și pace, prefer apa în schimb.

Sunt o consumatoare “înrăită” a apei și n-o spun acum că dă bine celor care mă citesc, ci chiar o consum cu regularitate și ceea ce-i foarte important n-o înlocuiesc cu alte lichide. Atunci când îmi este sete, beau apă.

Se spune că dacă bem apă doar atunci când ne aducem aminte, sau când avem o senzație acută de sete, suntem deja într-o stare de deshidratare. Mai ales în zilele caniculare, dar nu doar în acestea, este bine să purtăm asupra noastră un bidon cu apă, pe care să-l înlocuim cu  sfintenie atunci când aproape că se golește. Îmi place La Fântâna că mi-a intuit greutatea și a conceput niște bidoane de 0,5 litri, cu apă de izvor pură, într-o variantă atractivă, numai bună de luat la purtător.

 

apa de izvor

Apă de izvor La Fântâna

 

Bine, bine… bem noi apă, dar ce fel de apă consumăm? Stim noi oare cu adevărat cât de pură este apa pe care o cumpărăm adesea din supermarket? Nu de puține ori ni s-a demonstrat contrariul, situații în care în bidoanele erau făcute din materiale plastice toxice, necontrolate, sau  apa aceea pură de izvor, să fie de fapt apă de la robinet, nefiltrată, sau si mai grav, din izvoare aflate în imediata apropiere a unor  uzine sau combinate care-și deversau reziduurile la câțiva metri de izvor. Și atunci? Cum rămâne cu sănătatea noastră, cu hidratarea corectă a organismului nostru și cu banii aruncați degeaba?

Este foarte important ca pentru sănătatea noastră și a întregii familii, să ne documentăm asupra sursei apei si avizelor (ne)obținute de firma care îmbuteliază și comercializează apa pe care o consumăm. Așa cum în cazul apei de izvor La Fântâna 0,5l se cunoaște că este extrasă dintr-o regiune muntoasă depărtată de aglomerări urbane și industriale, din  Mitrovo Polje (Serbia), iar pe site sunt afișate toate avizele sanitare necesare, certificatele ISO și certificările Larex, tot așa trebuie să existe și despre toate celelalte apei, informații transparente, la vedere, verificabile oricui. De asemenea, acordați atenție sporită și ambalajului în care este îmbuteliată și păstrată apa.

Sursa foto: www.apaalcalinapura.ro

Alimentația

Venind în continuarea primului punct și alimentația face parte dintre acele deprinderi sanătoase pe care trebuie să le avem zi de zi, dar mai ales în timpul călătoriilor, atunci când apar tot felul de schimbări cu care noi nu suntem obișnuiți, iar ca măsură de autoprotecție, organismul nostru protestează prin reacții adverse. Nu e nimic mai neplăcut ca în timpul unei deplăsări sau în vacanța visurilor noastre, să ne confruntăm cu probleme de sănătate. Le-am simtit pe pielea mea și credeți-mă este groaznic să-ți strici concediul din cauza unei probleme care putea fi evitată.  Calitatea și cantitatea alimentelor pe care le consumăm, în timpul unei călătorii, sunt esențiale.

Apoape de fiecare dată m-am întors din concedii cu câteva kilograme în plus, cu excepția acelora de la Paris ori Londra, când am mers foarte, foarte mult pe jos. Cu siguranță nu procedați toti ca mine, dar mie-mi place și recunosc asta, să mănânc din toate, mai ales atunci când sunt la capătul lumii și cine știe dacă mai ajung vreodată. Nu e păcat să nu le încerc pe toate? Mă rog, nu pe toate, că de exemplu în Thailanda mi-a fost imposibil să gust din ouălele acelea roz numite și century eggs (ouă de-un secol). Dar tot ce pare comestibil mă îmbie și astfel îmi dau seama că întreaga zi am gustărit câte ceva. Există și zile/momente în care sar multe mese în vacanțele mele, ceea ce nu este indicat absolut deloc, dar atunci când mă deplasez pe distanțe lungi, pot să am și o singură masă pe zi. Nesănătos!

Că vă tot vorbeam mai devreme de hidratare, o alimentație sănătoasă merge mână-n mână cu apa pe care o bem. Consumul apei, înainte de masă nu este un obicei atât de rău pe cum ar crede unii, iar la urma urmei nu va face decât să vă ajute să scădeți în greutate, sau cel puțin așa ar trebui. Cum apa nu rămâne multă vreme în stomac, recomandat este s-o bem înainte de a consuma alimente care petrec mai mult timp în procesul de digerare.

Așadar, consumați alimente ușor de digerat, pe care obișnuiți să le mâncați acasă și pe cât posibil, ocoliți-le pe acelea de care nu sunteți siguri cum va reacționa organismul vostru!

 

Odihna vs oboseala

Când suntem plecați de acasă, fie că o facem în interes de serviciu sau de plăcere, suntem tot timpul pe fugă, ne dorim să vedem cât mai mult, alergăm dintr-un loc într-altul, pierdem ore pe la cozi kilometrice, mergem mult pe jos. Nu mă înțelegeți gresit, e perfect normal, dar ce se întâmplă atunci când ne suprasolicităm organismul? De câte ori nu vi s-a întâmplat să vă întoarceți cu mult mai obosiți dintr-un concediu, decât erați atunci cum erați când ați plecat? Zborurile lungi, sau cele de noapte sunt extrem de solicitante, unde mai pui și orele pierdute pe drum înspre/dispre aeroport, așa cum e cazul meu, că fac cinci ore până la aeroport.

La urma urmei, sunteți în concediu, ceea ce presupune că trebuie să vă relaxați nu doar mintea, ci și trupul.

 

Grija pentru factorii externi nefavorabili

Razele ultraviolete sunt principalul factor extern care contribuie în mod negativ la sănătatea pielii noastre, indiferent cât de mult ne străduim noi s-o protejăm și hidratăm. O cremă cu factor de protecție este obligatorie atunci când umblăm mult prin soare, chiar și-n avion e bine s-o folosim. Prin natura pigmentului deschis la culoare a pielii noastre, suntem predispuși la arsuri solare grave atunci când ne expunem deodată la soare. Folosiți întotdeauna protecție împotriva razelor UV și evitați orele de vârf din timpul zilelor caniculare. Nici vântul sau gerul nu trebuie să le trecem cu vederea. Îmbrăcămintea și încălțămintea adecvate mediului în care ne deplasăm nu trebuie să lipsească din bagajul nostru, precum și o cremă puternic hidratantă pentru a ne proteja zonele expuse mediului nefavorabil. Mâinile și fața au mult de suferit, aveți grijă de ele, nu doriți să capete un aspect uscat, deshidratat.

Igiena 

Nu trebuie să uităm de grija pentru igiena persoanală nici măcar în concediu. Când călătorim cu mașina pe distanțe lungi, pe lângă hidrarea organismului cu multă apă, trebuie să avem mare grijă și la mâinile noastre. Atingem suprafețe murdare tot timpul, ne oprim prin benzinării și folosim toaletele, care nu-s cele mai igienice. Să avem tot timpul asupra noastră șervetele umede și apă suficientă, aceasta trebuie să fie una din grijile noastre. Nici călătoriile cu avionul nu-s mai sigure, mediul uscat din cabină și înghesuit, pe care-l împărțim cu atâția oameni nu este prea favorabil sănătății noastre. Pe lângă hidratarea interioară obligatorie, grija pentru piele trebuie să nu lipsească. O cremă hidratantă pentru mâini și ten, precum și un balsam de buze nu trebuie să lipsească din bagajul nostru.

 

Lista e mult mai lungă decât ce-am amintit eu  si în mod cert există mult mai multe obiceiuri sănătoase pe care ar trebui să ni le însușim nu doar în timpul călătoriilor ci oricând. Așa cum atunci când plecați de acasă, nu uitați să vă luați telefonul sau cheile de la mașină, nu uitați de apa pentru consum. Aveți grijă să vă  hidratați corespunzător, corpul nostru depinde de rezervele de apă pentru a putea supraviețui. 

Sunt convinsă că există multe alte obiceiuri sănătoase pe care vi le însușiti nu doar când călăltoriți, așadar nu le țineti doar pentru voi, împărtășiți-le cu noi!

 


Aceasta este provocarea cu numărul 13, din partea La Fântâna, sponsor cu tradiție în cadrul competiției SuperBlog 2017.

Angela este o persoană obișnuită, cu un job full-time și o pasiune colosală pentru călătorii, din care adună o mulțime de experiențe și pe care le împărtășește cu voi!

One Comment

Leave a Reply

%d bloggers like this: