Newsletter

Vrei să primești noutăți și să fii la curent cu activitatea mea? Pentru a te abona, completează câmpul de mai jos cu adresa ta de email!

Pescuit la Marea Rosie

“Pescarii sunt cei mai mincinosi oameni!”  –  Tot circula vorba asta, asa sa fie oare?

Se prea poate ca acest articol sa se adreseze in mare parte barbatilor (ceea ce nu-i rau), pentru ca ei sunt in general impatimiti ai pescuitului. M-am nascut, am crescut si traiesc printre pescari pasionati, dar fata fiind n-am ajuns intr-acolo incat sa se lipeasca “microbul” de mine. Copila fiind, mergeam destul de des cu fratele meu mai mare ori cu bunicul la pescuit, era pentru mine o modalitate de distractie, iar pentru ei un motiv de nervozitate. Pentru ca rabdarea n-a fost punctul meu forte niciodata.

Intre mine si pescuit s-a infiripat asa o prapastie parca fara fund, pentru ca desi pe malul apei traind, nu m-a inspirat deloc aruncatul cu batul in apa si pace. Mai curand, de cand cu odiseea egipteana, de voie, de nevoie am tot cochetat cu aceasta activitate recreativa (pentru unii, ca pentru mine n-o pot numi asa 🙂 ).

Mi-am incercat de cateva ori norocul si chiar n-a fost in zadar. Or mai fi poate unii interesati de acest aspect, iar cateva informatii n-ar strica nimanui.

Ce trebuie sa stiti despre Marea Rosie si despre pescuitul aici?

Dupa bogatia si varietatea vietuitoarelor din adancurile ei, Marea Rosie intrece faimoasa Bariera de Corali din nordul Australiei. In largul coastei Egiptului, vietuiesc laolalta un numar insemnat de pesti de corali: delfini, dorade, baracude, toni, murene chiar si rechini. Existenta unei diversitati atat de bogate de corali serveste drept loc de adapost si hrana pentru nenumaratele vietuitoare subacvatice.

Daca ar fi sa dam crezare unora, Marea Rosie este una dintre cele mai curate mari de pe glob, iar asta tocmai din lipsa raurilor sau fluviilor care s-ar deversa in ea. Nu stiu cat o fi de adevarata afirmatia asta, dar un lucru stiu sigur: apa marii este atat de transparenta, incat cu un vas cu fundul de sticla se poate observa clar si la o adancime de mai bine de 50 metri.

Pentru o partida de pescuit sportiv aveti nevoie de: o ambarcatiune serioasa cu motor, un capitan bun, ustensile, momeala, vointa si noroc. Veti gasi fara probleme un localnic dispus care sa va insoteasca la un pescuit. Stabiliti cu o zi inainte toate detaliile si lasati-l pe el sa se ocupe de toate detaliile: momeli, autorizatii de pescuit, locurile potrivite, momelile necesare s.a.m.d. La urma urmei el stie mai bine decat noi, cei abia sositi, iar interesul lui este ca noi sa fim multumiti si sa-l mai cautam.

Barca-i pregatita

Ustensilele sunt!

Pescarii sunt si ei! …in asteptare!

Referitor la ustensile: in general pescarii au sculele lor pe care le poarta peste tot. Daca nu le-ati lua cu voi, fiti fara griji, au ei de tot felul! Doar spuneti-i omului vostru si se va ocupa el. Pentru un pescuit asa de distractie, au niste bucati de lemn pe care au infasurat nylon-ul, iar toata treaba trebuie facuta manual. Dar sa stiti ca si asa am prins pesti.

Chiar daca norocul n-a fost de fiecara data cu noi, avem totusi cu ce ne lauda. Am prins aproape de fiecara data tot felul de specimene de pesti de toate culorile si formele. Nu toti pestii sunt comestibili, iar unii dintre ei sunt protejati de lege, tot timpul sau in anumite perioade. Asa cum e la noi prohibitie la anumite specii de peste sau totala.

Este permis si pescuitul subacvatic cu diferite tipuri de arme, dar asta este o alta treaba, deja nu mai face parte din pescuitul sportiv. Vanatoarea subacvatica, asa cum o mai numesc unii se face cu ajutorul unor harpoane – unelte in forma de sulita, cu un varf metalic.  Am vazut barci cu pescari care practicau tipul acesta de pescuit.

Pescari la harpon

Pescuitul la trena (trolling) este unul dintre cele mai spectaculoase tipuri de pescuit, avand ocazia sa particip indirect la o astfel de partida. Inedita experienta! Se zice ca incepatorul are intotdeauna noroc, iar in cazul nostru, chiar asa a fost. Cu o barca special echipata pentru trolling, impreuna cu Mahmoud, o veche cunsotinta, ne-am avantat in apele adanci ale Marii Rosii pe niste valuri uriase. Mi-a fost frica tare, pentru ca eram departe in larg, doar cateva insule nelocuite in apropiere, iar barca se balansa puternic. Efortul si teama ne-au fost rasplatite exact atunci cand ne asteptam mai putin. O frumusete de dorada de vreo 10 kg s-a agatat de momeala noastra. Un adevarat spectacol a fost capturarea pestelui, o activitate la care au participat toti cei prezenti.

Dorada pescuita la trolling

Pentru ca un astfel de peste n-ai ocazia sa-l prinzi mereu, ocazia merita sarbatorita printr-o cina copioasa. Am dus-o la un restaurant din oras, din Hurghada, unde bucatarii ne-au pregatit-o la cuptor, pe pat de legume. Mmm, a fost dementiala!

Aveti posibilitatea de a manca pe barca. Daca inchiriati o ambarcatiune mai mare, echipata cu bucatarie, ceea ce prindeti puteti manca pe loc. Intr-una din dati, am procedat asa, doar ca peste n-am prins si-a trebuit sa ne multumim cu orezul, pastele si salatele din dotare, dar chiar n-a fost rau!

Ultima data, anul acesta in aprilie, baietii si-au luat de acasa lansetele complet echipate cu mulinete, nylon, carlige, plumbi….un intreg arsenal care a ocupat ceva loc in bagaje. Doua zile de pescuit au fost suficiente. Nu e recomandat sa-ti faci planul de acasa, pentru ca in Egipt nimic nu e asa cum te astepti. Incepand cu oamenii, e greu sa ajungi la o intelegere si sa se tina de cuvant. Una vorbesti, ei alta fac. Pana si vremea este la fel de imprevizibila ca ei. Nu stii de unde se straneste vantul, iar valurile iti strica planurile.

Cu toate astea, am avut parte de ceva cimcumstante favorabile. Am prins cativa pesti, unii mai frumosi decat altii, chiar si cu Picasso ne-am intalinit. La sfarsitul zilei, i-am eliberat pe toti in mediul lor natural.

Ultima data, in aprilie anul acesta, baietii si-au luat de acasa lansete si mulinete. Pentru ca de fiecare data, trebuia sa ne chinuim cu bucatile acelea de lemn si nylon, au zis ca de data asta vom da lovitura. Am avut ceva noroc ce-i drept, pentru ca am adunat cu totii cativa pesti. Le-am dat drumul inapoi in apa pentru ca niciunul n-a fost spectaculos pentru a-l pastra. Dar distractia a fost pe masura.

Chiar daca sortii nu sunt de partea voastra, o vizita prin piata de peste va poate stapani pofta de a manca ceva bun si proaspat. Bursa de peste se desfasoara in general dupa amiaza, in jur de 4-5 p.m. iar daca aveti norocul sa va nimeriti in toiul actiunii, aveti cu ce va lauda acasa. Procesul de licitatie se desfasoara ca la orice altceva, fiecare comerciant plusand atat cat este el dispus pentru o cantitate de peste bun si proaspat, pentru ca asta nu-i va aduce decat un profit bun si clienti multumiti.

Licitatia pestelui la Hurghada

Chiar daca nu sunteti pasionati ai acestui sport, pescuitul este o activitate atat de distractiva incat poate multumi pe toata lumea. Cu o ambarcatiune spatioasa, intr-o zi de iesit pe mare, se pot combina mai multe activitati: pescuitul pentru cei impatimiti, plaja pentru doamne si domnisoare, fotografiatul pentru toata lumea, snorkeling, iar daca barca are si un fund de sticla, i-ati multumit si pe cei mici. Pe langa faptul ca vor avea ocazia sa se joace cu pestii princi, ei vor putea admira fara probleme frumusetea din adancurile Marii Rosii.

Iar pentru a nu-mi da peste nas cu afirmatia de la inceputul articolului, vin cu probe, un set de fotografii adunate de la cele cateva partide de pescuit la care am luat parte. Chiar si indirect. Nu toti pestii sunt capturile mele, dar ce mai conteaza?

Pescuit la Marea Rosie

In final, puteti vizualiza si videoclipul capturarii doradei.

Angela este o persoană obișnuită, cu un job full-time și o pasiune colosală pentru călătorii, din care adună o mulțime de experiențe și pe care le împărtășește cu voi!