Newsletter

Vrei să primești noutăți și să fii la curent cu activitatea mea? Pentru a te abona, completează câmpul de mai jos cu adresa ta de email!

Tânăr antreprenor de succes

Ce vrei să te faci când vei fi mare?

O întrebare obsesivă, care se pare că nu a ocolit pe niciunul dintre noi, pe atunci când, copii fiind ne străduiam să întreprindem te miri ce meșteșugărie. Hai să recunoaștem, cu toții ne doream să fim doctori, polițiști pompieri, unde mai pui de speranțele părinților, care visează ca odraslele lor să conducă lumea, să devină avocați, președinți sau mai nou…patroni. Acum vine și întrebarea ce se cuvine: câți dintre noi au devenit ceea ce și-au dorit?

Anii trec peste noi, prin ei trecem și noi și iată că vine o vreme când vrem, nu vrem, trebuie s-o luăm într-o direcție profesională. Pe când eram copilă îmi doream să devin croitoreasă, tăiam și cuseam tot ce prindeam în mâini, nu exista vreun dubiu că n-aș activa în domeniul croitoriei. Nici gând!

În timpul călătoriilor mele, cu mintea limpede și plină de idei, am prevăzut zeci posibile idei de afaceri interesante și prospere, dar care ce-i drept s-au dus tot așa cum au venit, drept dovadă, lipsa de seriozittae cu care le-am privit. Există și pe piața de la noi, o mulțime de afaceri promițătoare, unele dintre ele chiar foarte ușor de implementat. Despre afacerile în sistem franciză m-am gândit să vă atrag atenția în acest articol, care pare-se încep să prindă contur și la noi din ce în ce mai mult. Dacă în țările dezvoltate din Europa și-n SUA acest tip de business reprezintă principala opțiune pentru micii antreprenori, aflați la început de drum, ușor începe si la noi să aibă un potențial foarte mare de dezvoltare.

Pentru aceia dintre voi care nu sunt în temă, trebuie să știți că franciza reprezintă un acord, sub forma unui contract încheiat între două părți: francizorul, proprietar al unei mărci de succes și francizatul, comerciant independent aspirant la renumele brandului celui dintâi.

Contra unei taxe standard de intrare în sistem și a unor redevențe anuale, beneficiarului (francizatul) i se permite sa vândă bunuri, să presteze servicii sau chiar să producă bunuri sub marca sa, să utilizeze tehnicile de producție și de marketing ale acestuia. Cu alte cuvinte, francizatul aflat la început de drum, are posibilitatea de a se alătura unui brand deja consacrat pe piața, de a comercializa și beneficia de renumele și faima acestuia, nu oricum, ci în anumite condiții impuse din capătul locului.

De-a lungul vremii am văzut în jurul meu multe exemple de  management defectuos și de multe ori m-am întrebat ce aș face eu în locul acelui antreprenor, cum aș proceda și cum aș reacționa eu, pentru ca afacerea aceea să se îndrepte într-o direcție corectă.

Încercând să răspund afirmativ provocării probei celor de la francize.ro, din cadrul competiției SuperBlog 2017, în cele ce urmează îmi voi lua calitatea de antreprenor (în devenire), ce se află în căutarea unei francize profitabile, potrivită propriilor mele pasiuni, dorințe și capacități.

Am încredere în brandurile autohtone și susțin afacerile românești aflate în plin avânt. Bineînțeles există și o preferință persoanală, într-un domeniu în care cred că m-aș pricepe: retail.

Revenind la origini și pasiuni mai vechi, aș miza pe-o afacere în modă și retail, iar alta mai potrivită mie nu cred că ar fi decât franciza Meli Melo. Acesta este exemplul cel mai concludent că o afacere 100% românească, fondată încă din 1988 se bucură de cumoașterea  succesului profitabil.

 

În prezent, Meli Melo este lider în România pe piața bijuteriilor și accesoriilor, reușind să dețină un număr de 36 de magazine, dintre care 2 sunt magazine de tip outlet, 1 magazin activează în Chișinău, 2 în Sofia si desigur magazinul online. Cu cel pe care plănuiesc să-l deschid în orașul meu natal, Tulcea, numărul acestora ar ajunge la 37.

Care sunt motivele care stau la baza alegerii mele și pentru care aș recomanda celorlalți o astfel de afacere?

Principala motivație care a cântărit  în luarea deciziei, este domeniul de activitate. Astfel aș activa într-un domeniu pe care-l simt aproape de pasiunile, iar o astfel de afacere mi-ar fi mai ușor și la îndemână s-o administrez decât una din domeniul barurilor și cafenelelor de exemplu.

Pentru că și eu la rândul meu sunt pasionată de modă, aș înțelege mult mai bine decât un bărbat spre exemplu, dorințele și nevoile doamnelor și domnișoarelor în materie de bijuterii și accesorii și aș ști să le răspund pe măsura cererii lor.

Atenția pe care francizorul o acordă spațiului în care urmează să se desfășoare activitatea, pe mine personal m-ar avantaja. De multe ori m-am lovit de  inexistența unui magazin specializat în comercializarea de bijuterii și accesorii destinate doamnelor și domnișoarelor. În Tulcea nu există un astfel de magazin, iar cele existente fie sunt axate pe bijuterii, fie pe îmbrăcăminte. Localizarea magazinului va aduce un mare plus, poziționarea acestuia într-o zonă bună a orașului contează foarte mult, pentru că un magazin de bijuterii amplasat într-o zonă industrială a unui oraș, nu va avea același număr de clienți precum unul amplasat într-o zonă centrală, intens circulată. Asistența pe care mi-o va acorda în acest prim pas, îmi va fi de mare ajutor, pentru că francizatul se va implica și-n negocierea condițiilor cu centrele comerciale.

Pentru o afacere aflată la început de drum este foarte importantă promovarea prin toate mijloacele posibile și în toate mediile existente. Alăturarea de un brand cunoscut și sprijinul acestuia face ca evoluția și atragerea de o masă mai mare de clienți să fie mult mai ușoară și sigură. Asistența continuă și monitorizarea locațiilor este încă unul dintre marile avantaje pe care o afacere sub franciza Meli Melo să se transforme într-una de succes. Astfel, un magazin cu numele Meli Melo va avea un succes mult mai mare decât unul nou brand-uit, pentru că produsele comercializate sunt deja cunoscute, nemaiavând o așa mare nevoie de reclamă.

Ținta oricărui business este să ajungă în top, să devină lider în segmentul lui de activitate, însă odată ajuns acolo, mai greu și mai important este să se poată menține. Echipa de achizitori tocmai asta face, urmărește și analizează tot timpul noile trenduri și adaptează gama de produse la cerințele consumatorilor pieței. Este foarte important să ții pasul cu cererea, pentru că în caz contrar, un client nemulțumit, atrage după sine alte pierderi.

“Pasiunea, perseverența. onestitatea și respectul” față de clienți, parteneri, furnizori și angajați, sunt valorile Meli Melo, cu care sunt perfect de acord și simt că pot să contrastez cu ele.

 

Asistență la transferul de know-how, despre cum să înveți la început să faci afacerea la fel de bine  ca și deținătorul conceptului este probabil una dintre cele mai mari avantaje ale unei francize, pe lângă dreptul de folosire a brandului. Concret: eu ca și viitor antreprenor, voi primi toate informațiile, sfaturile, ponturile si legăturile necesare pentru ca afacerea să de dezvolte frumos, să prospere și să ducă la creșterea cifrei de afaceri, precum și al portofoliului de clienți.

Pentru că așa cum stiți deja, pentru a intra într-o franciză, una dintre condiții este plata unei taxe de intrare, ei bine în cazul Meli Melo, această taxă este una accesibilă multor tineri posibili investitori, numai 5000 €, după care se achită o redevență de 2%.  Așa că…iată un mare plus.

 

V-am prezentat așadar mai sus câteva dintre avantajele deschiderii unei afaceri în sistem franciză, dar desigur acolo unde există beneficii, trebuie să fie și câteva minusuri, care trebuiesc menționate și ele: partea de contrângere ce vine cu cu anumite obligații, precum și cea de raportare, pentru că periodic va trebui să raportezi tot felul de cifre. Dar, mergând pe premisa că transparența în afaceri este cheia succesului, nu văd pe acestea un impediment, pentru că și-n cazul unei afaceri pe cont propriu, tot trebuie să dăm anumite raportări.


Am răspuns iată provocării probei cu numărul 17 din compețiția SuperBlog 2017 și am dobândit calitatea de antreprenor.

Sponsor: 

Angela este o persoană obișnuită, cu un job full-time și o pasiune colosală pentru călătorii, din care adună o mulțime de experiențe și pe care le împărtășește cu voi!

One Comment

Leave a Reply

%d bloggers like this: