Newsletter

Alătură-te celorlalți 4.541 de abonați.

Popeye Village

Welcome to Popeye Village!

Vă mai aduceți aminte de Popeye Marinarul, acel personaj celebru din desenele animate, îndrăgit de noi toți, cel care fuma necontenit dintr-o pipă, iar atunci mânca spanac i se umflau mușchii văzând cu ochii ? De aici și acea vorbă devenită faimoasă “Să mănânci spanac, dacă vrei să ai mușchi (ca Popeye)!”

Ei bine, eu am avut ocazia să mă întâlnesc cu el, chiar în satul lui. Bine, bine nu știu dacă Popeye chiar a existat în realitate, dar satul se află cu adevărat și am fost plăcut surprinsă când pe ulițele satului i-am întâlnit pe eroii pe care-i îndrăgeam atât de mult în copilărie: Popeye și Olive. Probabil erau pe undeva și ceilalți…

În anul 1980 a avut loc premiera  musicalului “Popeye” în care regretatul actor  Robin Williams a jucat rolul marinarului musculos.

Popeye Village

… sau Sweethaven Village cum mai e cunoscut, este situat în nord-vestul Maltei, la aproape 3 km de Stațiunea Mellieha, în Golful Anchor unde apa este de un albastru care îți captează privirea. Satul a fost contruit special pentru filmarea musicalului, iar pentru ridicarea celor 19 cladiri din lemn fiind nevoie de doar 7 luni. Pentru că maltezii se pricep foarte bine la turism și știu cum să facă bani chiar și din piatră seacă, au conservat atât de bine acest sat și au păstrat atât de bine decorurile încât acum zona este la mare căutare din punct de vedere turistic, mini-satul fiind transformat într-un parc de distracții, muzeu în aer liber și complex de relaxare pentru familiile cu copii.

Până să ajung în Malta, habar n-aveam că există un astfel de sat sau că aici s-a turnat celebrul film pe care nici nu-l văzusem. Am aflat de acesta din pliantele primite în avion de la reprezentanții agenției și mi-am zis că trebuie să ajuns aici musai.

Pentru a ajunge la satul lui Popeye, din sațiunea Qawra am luat autobuzul 221 care merge spre Cirkewwa ( de unde se ia feribotul spre insula Gozo) și am coborât în stația de autobuz Ghadira, vis-a-vis de plaja artificială Mellieha. De aici teoretic se ia autobuzul 101, doar că în cazul nostru n-a mai ajuns, ori a întârziat foarte mult. Ghidați de aplicația Maps.me (care apropo este foarte bună și nu necesită conexiune la internet) am luat-o la pas pe aleile frumos îngrijite ale unui complex turistic care s-au terminat brusc și ne-am trezit în mijlocul câmpului, pe vârful unui deal de unde nu se vedea mai nimic. Nici vorbă de sat. Aplicația ne îndruma totuși înainte și văzând în depărtare alte două persoane am înaintat. Dupa 10-15 minute de mers la pas prin coclauri și printre grădinile localnicilor am ajuns odată cu autobuzul 🙂 la vestitul sat al lui Popeye.

Așteptând autobuzul “101” care n-a mai ajuns…

Continuând pe aleile îngrijite ale Mellieha Holiday Center…

poppeye-village

Și usor, ușor, a început să se întrevada sătucul

Intrarea a costat  14,5 Euro în care erau incluse două post-carduri, un punch  și o scurtă plimbare cu barca în jurul lagunei.

Restul…tăcere! Las fotografiile  să vorbească în locul meu.

poppeye-village

Iată-l, Popeye mă așteaptă!

Și soția lui, Olive!

Faimoasa casă a lui Popeye

poppeye-village

A fost minunat, m-am simțit din nou copil, fără griji. Când am părăsit sătucul am zis că trebuie neapărat să văd filmul….Și l-am văzut când m-am întors acasă, am rămas profund impresionată de modul în care maltezii au reușit să conserve atât de bine clădirile și toate elementele din așezare și să recunosc locuri prin care umblasem cu ceva timp înainte. Popeye Village este un așezămând pe care nu mă așteptam să-l văd decât în filmele de desene animate.

Iar împrejurimile sunt absolut fascinante! Apa de o culoare fantastică de turcoise, te hipnotizează la propriu! Luați de vedeți!

Mai multe articole cu și despre Malta:

Malta, insula de miere

La pas prin misteriosul oraș al tăcerii din Malta