fbpx

Newsletter

Alătură-te celorlalți 4.536 de abonați.

Tenerife

Tenerife, mi-ai fost fost fix ce-aveam nevoie!

Se făcuse aproape vremea apusului, când. îl aud pe căpitan în difuzoare să privim spre dreapta și zăresc pentru întâia dată pe hublou, un vârf muntos acoperit de zăpadă și am un șoc: asta nu poate să fie Tenerife!!! Dar parcă nici nu mai conta, pentru că după cele aproape 6 ore șezute pe locul din mijloc, îmi era aproape egal cu zero unde ajung. Numai cald să fie! Și-a fost…. Tenerife mi-a fost exact ceea ce voiam. Ca niciodată, cu lecțiile nefăcute, ajungeam pe-o insulă despre care nu știam mai nimic dar nu conta. Aveam tot timpul sa-i descopăr frumusețile, să-mi creez legături cu locurile și oamenii și chiar am făcut-o cum nici nu mă așteptam mai armonios.

Alegerea destinației …. de fapt, Tenerife m-a ales pe mine!

Tenerife era acolo pe lista mea de mai mulți ani, dar niciodată nu a fost o prioritate. Nici acum nu era, dar așa s-a nimerit să fie! Și tare bine mi-a fost! Era cumva un fel de-o fi să fie și n-ar fi fost nici acum dacă pandemia asta nu mi-ar fi jucat atât de multe feste.  Cu biletele spre destinația visurilor mele încă în pending și cu încă vreo câteva alte opțiuni în mânecă, dar care nu se “potriveau” deloc programului meu, zile de concediu planificate și-o nevoie nebună de-a fugi în lume, cu doar câteva zile înainte mi-am spus: oriunde, numai să plec! Și Tenerife a fost!

Trecuse ceva timp de la ultima mea plecare, că atunci când am ajuns în aeroport m-am simțit stângace. Așa cum nici pe-aici n-am mai scris demult și parcă nici nu mai știu cum s-o fac și de ce s-o fac. Cândva eram atât de legată de acest loc (blog), era o dorință nebună de a împărtăși cu voi toate experiențele, în ultima vreme prioritățile s-au schimbat atât de mult, încât multe dintre experiențe simt că vreau să le păstrez numai pentru mine. Dar azi, dis-de-dimineață m-am trezit cu dor de ducă, de vacanță, de scris, de Tenerife. Și umblând prin amintiri, am realizat c-a fost prea frumos să nu aștern și aici câteva gânduri, să-mi fie mai ușor să le regăsesc atunci când mi s-o face din nou dor.

Zbor, hotel, transport, mâncare, costuri

Elemente cărora cândva le acordam ceva mai multă atenție, acum nu sunt decât niște simple detalii, cărora le voi acorda și puțin spațiu.

Zborul a fost operat de Wizz Air. La momentul actual, este singura companie are zboruri directe din România spre Tenerife. Mai spre vară vor fi reluate și cursele charter ale diferitelor agenții de turism. Wizz-ul zboară de două ori pe săptămână (lunea și vinerea), la dus am plecat după-amiază și-am ajuns pe înserat acolo, la întoarcere, un chin… zbor de noapte, cu sosire pe Otopeni pe la 3 dimineața. :((( știți ce zic!

Pentru cazare am tot oscilat între a închiria un studio sau hotel. Am ales hotelul și tare bine mi-a prins, dar mai ales alegerea zonei. Majoritatea turiștilor ce merg în Tenerife, rămân în sud, în stațiunile exclusiviste precum Playa de las Americas, Costa Adeje, Los Cristianos. Deh… hoteluri exclusiviste, plaje cu nisip fin, viață de noapte. Eu am nevoie de relaxare, plaje liniștite, socializare doar după toanele mele, peisaje… și-atunci am ales Puerto de la Cruz. Si tare bine am făcut, dar vă povestesc pe larg ceva mai încolo! Mi-am rezervat un hotel cu demi-pensiune, pentru zilele cu nechef de a iesi în oraș, cu piscină pentru acele zile în care vreau să stau pur și simplu și cu vedere atât la ocean, să mă satur de priveliște, dar și cu priveliște spre vulcanul Teide. Mai bine de-atât nici că se putea!

Am cutreierat insula în lung și-n lat cu autobuzul. Foarte ușor de folosit sistemul de transport în comun, trasee bine marcate, costuri acceptabile, condiții excelente.

La capitolul mâncare cred c-ar trebui să aloc ceva mai mult spațiu, dar văd pe parcurs. Peștele și fructele de mare au fost mereu prima opțiune, scăldate mereu cu generozitate cu sangria. Cine-a zis că pestele merge bine doar cu vin alb? Înghețatăăăăăă

Despre costuri ce să zic? Tenerife este o destinație ca aproape oriunde: se gasesc opțiuni atât pentru low budget, cât și pentru cei no limit. Totul depinde de modul cum te organizezi și la ce te raportezi. Costurile sunt întotdeauna relative, iar daca vrei să știi ceva în mod special, scrie-mi un mesaj și-ți răspund cu mare drag!

Tenerife

Vulcanul Teide de la balconul meu

Atât de bine se împletesc verdele cu albastrul oceanului și-al cerului!

Desigur, paella!!!!!

și evident sangria! Să înceapă fiesta!

O vacanță ce mi-a mers fix la suflet. Cea mai relaxantă vacanță ever! Așa cum ar trebui să fie toate!

Nici nu-mi amintesc de când n-am mai avut o vacanță atât de generoasă. Și nu mă refer la timp, că n-au fost decât vreo 11 zile, dar au fost din plin, suficiente, de ajuns încât să simt, să mă bucur. Au fost doar pentru mine, pentru sufletul meu. Fiecare moment l-am simțit ca fiind al meu, sună egoist, dar nici că-mi pasă, au fost zile perfecte cărora le dusesem dorul și-au picat fix atunci când aveam atât de multă nevoie.

Tenerife a fost o surpriză foarte foarte plăcută și nu neapărat genul acela de dragoste la prima vedere, ci mai degrabă puțin întârziată, la fel ca și decizia de a veni aici. Și aș reveni oricând aici, m-aș vedea trăind aici o vreme… sau mai mult. Dar musai în partea nordică a insulei, unde totul abundă de verde, de flori, de atmosferă călduroasă, oameni prietenoși, plaje cu nisip negru și un ocean atât de agitat (ca mine), perfect pentru surferi. Cine știe, poate învăț și eu cândva să mă dau cu placa.

Am găsit aici tot ce mi-aș dori și mi-a plăcut totul. Vremea!!!! Doamne, cred că e cea mai mișto climă, vară tot timpul anului. Vara se pare că temperaturile nu depășesc 30 grade, iar iana, așa cum am fost eu in ianuarie e perfect! Noaptea în jur de 15 grade, ziua pe la 22-24 grade. Ocean și plajă pe de-o parte, munte și vegetație luxuriantă pe cealaltă parte. Mâncare bună și sangria pretutindeni, oameni mișto și educați, infrastructură frumos, pusă la punct. This is my place!!!!

Adevărul e c-am lăsat părți din suflet pe acolo

Puerto de la Cruz – ocean, plaje cu nisip negru și flori

Când a trebuit să aleg zona mi-a fost destul de greu să mă decid, dar într-un final, m-am simțit norocoasă și recunoascătoare c-am ales Puerto de la Cruz. Cum cluburile de noapte nu-s aria mea de interes și nici nu agreez prea mult zonele aglomerate, Puerto de la Cruz a fost fix ce voiam. Orașul este situat în partea nordică a insulei, amplasat strategic între vulcanul Teide și Oceanul Atlantic. Aceste doua repere mi-au fost si panorame în fiecare dimineață și orice moment al zilei. N-o să uit niciodată acea vedere din prima dimineață, când m-am trezit și-am văzut muntele dominat în varf de vulcanul acoperit de zăpadă și oceanul pe cealaltă parte. Absolut minunat!

Plajele acelea cu nisip negru

Asta era prima imagine ce-o aveam pe retină când auzeam Tenerife. Deloc apreciat de unii, mie chiar mi-a plăcut extrem de mult acest nisip negru, pe alocuri mai grunjos, precum făina de mălai, prin alte părți mai fin. Contrastul dintre negrul nisipului și albastrul acela turbat al oceanului e wooow! Nu le întâlnești peste tot plajele astea, dar mi-au prins tare bine drumurile până la plajă. Toată ziua sus-jos, am cutreierat toate străzile din Puero de la Cruz. Și de câte ori m-am pierdut :)))) Dar așa am descoperit locuri absolut superbe. Câte flori!!!!! Nu-s eu vreo pasionată de flori, dar aici n-ai cum! Superb! Și cum se chinuie unii cu plăntuțe în ghivece, iarna la căldură, vara mai pe la umbră, în Tenerife cresc peste tot cum iarba aia banală pe la noi!

Fugisem din Romania de zăpada și-a fost o binecuvântare să mă bucur de cele + 23 grade

Pe-aici mi-am găsit plaja mea! Doar a mea pentru câteva ore

ce-aș fi vrut mai mult?

Pe cineva să-mi facă o poză, să pot să-mi demonstrez cândva peste ani că n-a fost doar un vis!

Deh… insulă vulcanică, roci peste tot! Dar nu-i bai :)))

Playa Jardin este cea mai mare dintre ele, e o plajă relativ neamenajată, există o porțiune unde se pot închiria umbrele și șezlonguri, pentru cine are nevoie. Eu m-am simțit privilegiată să am o plajă întreagă doar a mea și să-mi așez prosopul direct pe nisip.  Playa San Telmo și Playa Martianez sunt alte două opțiuni foarte bune, mai aproape de oraș. Lago Martianez – cu rezervoare artificiale cu apă oceanică, este un complex de piscine ce include mai multe insule, grădini, restaurante, baruri și terasece. Intrarea costă 5euro și ai inclus un șezlong și-o umbrelă.

În Puerto de la Cruz se întâlnește și una dintre atracțiile insulei: Loro Parque. Un parc zoo uriaș, ce se întinde pe 13,5 ha și găzduiește o rezervație extinsă și diversă de specii de animale și plante. Zilnic se dau specatcole cu foci, delfini, balene, sau te poți duce chiar și doar a admira pinguini, tigri, maimuțe, lei, papagali… ppffoaoaii câți papagali!!! Foarte frumos amenajat locul, nu m-a dat pe spate, dar clar copiii vor aprecia. Biletele se pot lua online, din Puerto de la Cruz este inclus și trasportul cu trenulețul. Costul pentru un bilet de acces este 38 euro, dar sunt mai multe variante de bilete. Când am fost eu era o promoție twin tickets: Loro Parque + Siam Park (66 euro). Cel din urmă e situat în sudul insulei, pare-se cel mai apreciat parc acvatic de distracții din Europa. Pe acesta l-am păstrat pentru data viitoare.

Am făcut turul insulei cu autobuzul

Cum vă spuneam, am folosit transportul în comun peste tot pe insulă. Foarte simplu de folosit. Într-una din zile am dat o fugă în Santa Cruz, capitala insulei. Nimic special din punctul meu de vedere, dar am mâncat o înghețată super bună, mi-am doborât recordul de pași și- am găsit întâmplător un parc superb cu o alee de flori – perfectă de-o ședintă foto, puneți acolo pe listă Parque García Sanabria, merită!

Santa Cruz de Tenerife – Parque García Sanabria

Într-o altă zi m-am dus spre sud, în Los Cristianos și Costa Adeje, asemenea, nimic spectaculos. Da, mult mai animate stațiunile, plaje ceva mai largi și cu un nisip mai fin, dar nimic wow. Pentru mine nordul este superb!

Plaja din Los Cristianos … drăgut, dar n-aș da plajele alea cu nisip negru pe asta

Pein Costa Adeje

Mai spre sfârșitul șederii mele, un amic de pe Instagram mi-a dat un pont: Icod de los Vinos. Și m-am dus. Aici se află Drago Millenario, despre care se spune c-ar avea vreo mie de ani și-ar fi cel mai vechi copac din specia lui. Intrarea: 5 euro. Interesant, frumos amenajat locul, asemenea și cafeneaua de lângă – Casa del Drago. Imediat lângă se află Mariposario del Drago, te pasionează fluturii? mergi vezi-i în toate culorile posibile! Se spune că dacă ai o energie bună, fluturii se așează pe tine. Îmi imaginam că vor năvăli pe mine :))) au roit în jurul meu și doar unul s-a așezat câteva clipe pe mâna mea. Intrarea: 8 euro. O stradă mai la vale întâlnești Casa del Platano, o afacere mică de familie, dar care atrage iată atenția turiștilor și pofticioșilor. Am văzut aici toate bunătătile din banane: diferite feluri fursecuri și biscuiți, dulcețuri, lichioruri. Plătești 5 euro și ai parte de-un tur interesant al plantației de babanieri, vezi și procesul de producție al tuturor acestor bunătăți.

Drago Milenario – copacul dragon de peste 1000 de ani

Vulcanul Teide

Deh… îl vedeam zi de zi de la balconul camerei mele și-l tot observam în toate ipostazele: clar acoperit de zăpadă, mai nins, învăluit parțial sau total de ceață…. trebuia musai să ajung acolo sus. Nu sunt eu vreo împătimită a alpinismului, sau oi fi pe cale să ajung, cine știe?! Dar după ce-am urcat pe Muntele lui Moise din Egipt și încă vreo câteva dealuri de pe la noi, mi-am spus că ar trebui să îndrăznesc mai mult. Și-am îndraznit, chiar și nu (ne)echipamentul meu :))) nu e mare lucru, se urca cu telefericul pana aproape sus!

Încă de când îl zărisem semeț din avion mi-am dorit să-l ating, cât ‘oi putea. Sunt mai multe variante, eu am ales-o pe cea mai bună mie: tur ghidat de-o jumătate de zi, cu pick-up de la hotel. Costul a fost 63 euro și-a inclus și telecabina care ajunge până la 3 555 metri. Nu e chiar vârful, până acolo mai sunt vreo 200 metri de urcat, dar cum eu nu mi-am facut lecțiile de acasă… (bine nici nu știam eu că voi ajunge în Tenerife), nu am știut despre acel permis special necesar pentru a urcat până sus la crater. Pentru permis se aplică cu mult înainte, există un număr limitat de permisiuni zilnice, desigur doar dacă și vremea permite. Și cum vremea e imprevizibilă la 3700 metri… Ca idee, ma uitasem eu, abia peste două luni erau locuri disponibile… :)))

Gradul de dificultate este unul scăzut, practic te duce telecabina până sus, unde ce-i drept e ceva mai greu de respirat și destul de frig. Erau cam -2grade, dar am avut un super noroc de vremea însorită. Astfel, am avut parte de niste view-uri generoase! Chiar am fost norocoasă, pentru că restul zilelor a fost ceață sus pe munte în fiecare zi.

I’m coming!!!!!

Vulcanul Teide – altitudine 3500 metri

Insula Gomera în depărtate

Yupyyyy!!!!

Mno, cam asta a fost experiența mea în Tenerife, una care efectiv m-a umplut de bucurie, care mi-a încărcat bateriile și m-a entuziasmat așa cum rar mi s-a întâmplat. Gândindu-mă acum ce mi-a plăcut cel mai mult, îmi e greu să mă opresc la un ceva anume. Mi-a plăcut totul, incontestabil! Efectiv m-am îndrăgostit de insula aceasta și de abia aștept să revin. Tenerife este genul acela de destinație aparent banal, la îndemâna oricui, dar pe care-l tot amâni, alegând acele destinații exotice. Iarna însă Tenerife se transformă într-una dintre insulele exotice pentru foarte mulți europeni, ce aleg să-și petreacă aici vacanța. Gata, știu unde-mi voi petrece iernile când mă voi pensiona!

Mă întreba cineva acum câteva zile: cum, lași tu Egiptul pentru Tenerife? Mno… greu, Egiptul îmi e atât de drag, cu totul special. Acolo mi-am lăsat bucăți din suflet, trebuie să mi le reîntâlnesc! Clar aș reuși să le împletesc atât de armonios, e prea frumos să nu revin!!!

Tenerife

Asta-i la plecare, pe Aeroportul Tenerife Sud, satisfacția și bucuria poate fi ușor văzută pe chipul meu!