fbpx

Newsletter

Alătură-te celorlalți 3.705 abonați

  • Home
  • /
  • DESTINAȚII
  • /
  • Cu trenul prin Egipt. 14 ore cu Express-ul de noapte de la Cairo la Aswan
Cu trenul prin Egipt. 14 ore cu Express-ul de noapte de la Cairo la Aswan

Cu trenul prin Egipt. 14 ore cu Express-ul de noapte de la Cairo la Aswan

„Viața este o călătorie cu probleme de rezolvat, lecții de învățat, dar mai ales cu multe experiențe de savurat.”

Nu mai știu pe unde-am auzit/văzut asta, dar îmi place tare cum sună în urechea mea. Și o spun și eu aici. Îmi plac experiențele și provocările (cui nu-i plac?) și nu mă dau în lături de la ele, mai ales atunci când ele presupun locuri noi de explorat și oameni, experiențe inedite, imprevizibil, planificări, prieteni dragi și loc de noi povești. Probabil (a se citi cu siguranță), cea mai mare aroganță făcută de mine și prietenii mei, de când călătorim noi așa, împreună prin Egipt și nu numai (să tot fie vreo 10 ani… la cât mai mulți cu putință!), a fost aceea să călătorim cu trenul prin Egipt. 14 ore cu Express-ul de noapte de la Cairo la Aswan.

Și deh, pentru ca experiența să fie și mai palpitantă și de ce să nu recunosc, să și economisim câțiva bănuți, ne-am luat bilete pentru trenul express (seat train), nu cel deluxe.

 

Îmi doream de foartă multă vreme să ajung la Abu Simbel, doar că distanța lungă și condițiile nu tocmai prietenoase de trasnport m-au ținut la distanță  de acest loc minunat. Dar mai bine mai târziu, decât niciodată.

Templul de la Abu Simbel este unul dintre cele mai frumoase locuri, din câte mi-a fost dat să văd în Egipt până acum.

Și sunt extrem de fericită că am făcut-o acum. Frumusețea locului compensează orice efort, oboseală, stres, nervi, distanțe etc…

Pentru a ajunge la Abu Simbel, variantele nu-s prea multe. Sau mai bine spus, nu tocmai în grațiile mele. Da, există aeroporturi atât la Abu Simbel, cât și la Aswan, dar în repetatele rânduri în care am verificat eu bilete de avion spre aceste destinații, prețurile depășeau cu mult bugetul alocat. Varianta pe cale rutieră am exclus-o din start, așa că mi-a rămas cea cu trenul. În plus, știu că multe agenții de turism fac circuite utilizând acest mijloc de transport și mi s-a părut chiar mult mai autentică varianta cu trenul decât cea cu avionul. Nostalgici după „Moarte pe Nil” ??? Există și opțiunea unei croaziere!

Hai așadar să vedem:

  • cum se poate organiza o astfel de călătorie, pe cont propriu ori printr-o agenție
  • ce tipuri de trenuri există; ce alegem?
  • cum se pot cumpăra/rezerva biletele?
  • cât durează un astfel de drum?
  • care sunt costurile?
  • dar mai ales cum sunt condițiile?
  • recomandarea mea 🙂
  • fotografiile o să le pun de data asta, pe toate la finalul articolului

 

 

Documentarea și organizarea traseului mi-am făcut-o singură

…. clar, consultându-mă cu prietenii mei si luând împreună deciziile. Dar poți apela și la o agentie de turism locală.

Au început să-mi placă enorm pregătirile de dinaintea unei călătorii, îmi place să caut informații, să întreb în stânga și-n dreapta, persoane care au făcut și ele ceea ce-mi doresc si eu să fac și desigur să citesc impresiile bloggerilor de travel. De aceea existăm, nu? Nu mă pot obișnui cu etichetarea asta încă 🙂 Iar în situația aceasta, cele mai precise și detaliate informații le-am găsit pe seat61.com site pe care vi-l recomand și vouă. „Răsfoiți-l” dacă aveți nevoie de informații ce țin de trenuri.

Și tocmai pentru că-mi place să fac treaba asta și devine parte integrantă dintr-o călătorie, mai mereu cade în atribuțiile mele să mă ocup de research, rezervări etc. Nu mă plâng, repet, ador să fac asta! Și tot făcând-o, m-am gândit cândva c-aș putea trece la un alt nivel și să ofer consultanță pentru cei care-o caută. Cine știe … mai e mult până departe! Până atunci, o fac pentru mine și pentru cei dragi mie.

Dacă nu vrei să-ți bați capul cu documentarea și s-o iau pe-aia dreaptă, te înțeleg perfect, apelează la un specialist! De-aia există consultanți în domeniu și agentii de turism. Iar pentru Egipt, pentru o situație ca aceasta, îți recomand să apelezi la una locală. Sunt o mulțime, nu trebuie să le cauți prea mult.

 

Poți călători de la Cairo la Aswan (și retur) cu 4 tipuri de trenuri:

 

  1. Deluxe sleeper train (SLEEPER) – operat de compania Ernst Watania.  Spre acesta merg toate recomandările  pentru turiștii care vor să facă acest traseu de noapte. Vei avea de ales între cușete de 1-2 locuri, confortabile, cu suficient spațiu pentru dormit pe timpul nopții. Astfel, dimineață când vei ajunge la destinație, vei fi pregătit de noi explorări. Bineînțeles, confortul costă, dar despre asta vorbim ceva mai târziu.
  2. Express de zi cu aer condiționat (EXP)– varianta de zi a celui cu care am călătorit eu
  3. Express de noapte cu aer condiționat (EXP)– cu acesta am călătorit eu de la Cairo (Ramses Station) până la Aswan. Teoretic, timpul programat era de vreo 12 ore, dar în practică am făcut puțin peste 14 ore.
  4. Ordinary slow train (ORD – clasa a 2-a și a 3-a fără aer condiționat și ORD+ pentru clasa I unde are aer condiționat). Acestea sunt folosite îndeosebi de localnici, sunt destul de lente și lesne de înțeles, condițiile sunt net inferioare; comparativ cu cele două dinainte, ca să nu mai vorbim de primul.

 

Între Cairo și Aswan există 9 trenuri zilnice (fără cel deluxe)

 

În funcție de programul tău, ori cum preferi, cum reziști mai bine la drum, ai de ales între 9 trenuri zilnice care unesc cele două orașe.

Eu l-am ales pe cel de noapte, Express AC, cu numărul 988. Aveți subliniat în tabel.

 

Trenuri zilnice Cairo – Aswan

 

Trenuri zilnice Cairo – Aswan

Trenuri zilnice Aswan – Cairo

Trenuri zilnice Aswan Cairo

 

Atenție! Aici, în tabelele de mai sus, sunt afișate doar trenurile Express, pentru care se pot cumpăra biletele și online. Pentru celelalte ORD de zi, biletele se pot cumpăra doar de la casele de bilete, sau de la automatele din gară.

 

Poți verifica orarul plecărilor, timpul, prețurile, precum și să cumperi biletele online, pe site-ul https://enr.gov.eg

 

 Care este prețul unei curse Cairo – Aswan (și retur) și cum se pot achiziționa biletele?

 

N-am reușit să aflu căt costă o cursă la trenul obișnuit de zi (ORD), dar la cât de accesibile sunt cursele la cel Express, e lesne de înțeles că-i o nimica-toată.

Tarifele se pot verifica pe site-ul Egyptian National Railways, tot aici putându-se cumpăra online și biletele. Poți opta să-ți cumperi biletul din gară, de la casa de biletele, ori de la automatele amplasate acolo. Dar cel mai simplu și sigur, e online. Poți risca să nu prinzi loc disponibil, din ce-am văzut eu sunt destul de aglomerate, nici urmă de loc liber. Mulți (localnici) am văzut că merg și-n picioare, ori am mai văzut o practică: mai multe persoane cumpără un loc și stau cu rândul. Erau câteva cazuri în vagonul în care am fost noi.

Pentru un loc la clasa I, în vagon cu scaune (confortabile de altfel), la Express-ul de noapte (988), care pleacă la 19:00 din Cairo și (teoretic) ajunge în Aswan la 07.30 a doua zi, am platit 137 EGP (34 lei).

La întoarcere, ne-am oprit în Luxor pentru că vroiam să facem excursia cu balonul cu aer cald, care din păcate nu ne-a ieșit, din cauza vântului puternic. Astfel, de la Aswan am plecat cu Express-ul de zi (983) la ora 07.30 și am ajuns în Luxor pe la ora 10. Aici, tot la clasa I am plătit 53 EGP (13 lei).

 

Atenție!!! Există și o serie de restricții pentru turiști!

Pentru trenul de întoarcere n-am putut cumpăra biletele online! Le-am luat direct din gara de la Aswan, cu o zi înainte! Am stat la coadă vreo jumătate de oră, înconjurată doar de egipteni care se uitau ciudat la mine. Cine știe când or mai fi văzut vreo turistă albă la coadă?! Se obișnuiește ca cei cu bani(turiștii) să plătească pe cineva, să le ia biletele, pentru a nu mai sta la coadă.

 

Teoretic, turiștilor nu li se permite, sau nu li se recomandă să călătorească pe timp de noapte de la Cairo la Aswan și invers, decât cu Deluxe Sleeper Train.

Deh… ușor de înțeles, din moment ce un loc la o cușetă cu două locuri costă vreo 100$.

Și din câte am tot citit eu, că de n-am frecat internetul pe toate părțile…. în gară, la Cairo, la casa de bilete, turiștilor străini nu li se vând bilete pentru Express-ul  de noapte. Te trimit la ghișeul celor de la Deluxe, ori pentru trenul de zi, care pleacă dimineața din Cairo și ajunge în Aswan seara.

Eu nu-mi doream să pierd o zi întreagă pe drum, așa că n-am riscat și am cumpărat biletele online. Că așa  se vând și turiștilor si rezidenților fără probleme. Nu întrebați…. mă rog, fiecare cu idioțeniile lor!!!

Deși, după experiența mea de stat o noapte întreagă în tren, fără să pot să dorm, sinceră să fiu, l-aș alege pe cel de zi. Măcar am ce vedea tot drumul. Calea ferată e de-a lungul Nilului și contrar a tot ceea ce credeam eu, sau mai bine spus îmi imaginam, pe tot parcursul traseului sunt așezări umane. Cât e Nilul de lung, se întind sate mai mici sau mai mare, orașe, orășele… Poate că dacă mergeam ziua, suportam altfel drumul și mi-ar fi plăcut mai mult. Dar asta este strict părerea mea. Eu nu pot dormi decât în pat, iar asta chiar e o problemă mare la drumurile lungi. Îi vedeam pe ceillalți cum dormeau buștean, muream de ciudă!!!

 

Pont! 

Nimeni n-a spus asta până acum, sau cel puțin eu n-am găsit informația. Și mare greșeală din partea mea că n-am anticipat-o. Trebuia să-mi fi dat seama că, dacă trenul e dotat cu aer condiționat, egiptenii o să-l dea la treapta maximă și-o să fie ca-n frigider. Deci, un frig mai grav ca-n trenul ăsta, n-am mai simțit de astă-iarnă când bătea crivățul pe aici prin Dobrogea. Luați-vă așadar haine care să vă acopere mâinile și picioarele, puneți-vă și o pereche de șoșete și chiar o păturică. Erau printre pasageri, care aveau plăpumi în toată regula. Știai ei… Nu știu câte grade să fi fost, dar sigur erau sub 18. Unde mai pui și oboseala, eu le resimțeam si mai și.

Nu m-am găndit o secundă că ar fi rece în tren. Deh… și la cât am mers eu cu trenul, e de înțeles. Veneam după două săptămâni de prăjit la soare la Marea Roșie, așa că hainele mai groase cu care venisem din România, mi le-am lăsat în Hurghada. Bine că aveam o pereche de adidași iar șalvarii îmi ajungeau aproape de gleznă, dar pentru partea de sus, n-aveam decât tricouri în rucsac. Și mai mare noroc de prietenii mei, care veneau cu bagajul din România și m-am ales cu un hanorac și Răvan cu un prosop, ce ne-au încălzit tot drumul.

 

Pentru achiziția online a biletelor, trebuie sa te înregistrezi pe platformă

Și atenție, nu poți cumpăra mai mult de 3 bilete, pe același cont de client, pentru același tren. Mi-a dat ceva bătăi de cap site-ul lor și m-am chinuit să completez toate datele. A trebuit să o iau de la capăt de nu știu câte ori și aveam emoții ca nu cumva să nu ni se dea locuri grupate. Întrucât eram 6 persoane, mi-am făcut două conturi de client cu adrese de email diferite și am plătit cu carduri diferite. Deh… ce să faci? Vrei, nu vrei,  te supui regulilor lor stupide.

O altă chestie care inițial m-a panicat, a fost aceea că n-am primit biletele prin email. Doar așa e peste tot, când cumperi orice, primești o confirmare prin email, ceva… Nu aici, nimic. Și de abia le-am găsit în contul creat pe site. În fine, am reușit într-un final, plata s-a făcut fără probele, am folosit un VisaElectron și un MasterCard, ambele de debit.

Nu uitati că biletele trebuiesc printate! 

De-a lungul drumului, am fost controlați de vreo 4 ori.

Îți recomand să încerci să-ți cumperi biletele de pe un laptop, site-ul are o interfață ciudată pentru varianta mobile. Și la cât m-am chinuit pe laptop, pe mobil mă cam îndoiesc să meargă.

La întoarcere a fost mai ușor, am avut biletele de la ghișeu și am scăpat de corvoada asta. Dar pentru a fi sigur că nu trebuie să-ți amâi călătoria, cumpără biletele online. O poți face cu până la 14 zile înainte de data programată călătoriei. Sau mergi în gară, ori trimite pe cineva localnic să ți le cumpere cu câteva zile înainte!

 

Cu trenul prin Egipt. Cum a decurs călătoria de 14 ore cu Express-ul de noapte de la Cairo la Aswan?

 

Pare aventuros și da… cam este! Am primit reacții de tot felul, venite de la oameni pe care-i cunosc decât din online. Și când am spus la început că aceasta a fost una dintre cele mai mari aroganțe prin Egipt, n-am exagerat deloc. Nu oricine poate face asta, știu sigur asta. Dar uite c-am făcut-o și nu regret nimic. Aș mai repeta-o fără îndoială, probabil pe un alt traseu, că la Aswan nu știu dacă mai ajuns. Deși, mi-a plăcut atât de mult, iar templul de la Abu Simbel, cred că depășește Platoul de la Giza, în ordinea preferințelor mele. Dar cine știe???

Hai că n-a fost rău!

 

Cum ajungi din oraș în Gara Ramses?

Cum aveam cazarea exact în centrul Cairo-ului, pentru a ajunge la Gara Ramses (a nu se confundacu cea de la Giza), am luat metroul. După late check-out-ul camerei, ne-am înhămat la valize și la metrou cu noi. Am prins o așa aflomerație, cum n-am văzut în viața mea. Și când să ne urcăm în metrou, doi dintre noi n-au mai apucat. Ușile s-au închis pur și simplu strivindu-i pe cei care încercau să-și facă loc. Ne-am reunit la destinație, au venit cu următorul metrou. Atunci am constatat eu că urcasem într-un vagon în care erau doar bărbați. Da, în Cairo există vagoane doar pentru femei.

Din stația Sadat (Tahrir Square) am mers doar 3 stații, unde la Al Shohadaa am coborât. Exact în gară. Prețul unui bilet la metrou este 3 EGP (aprox 0,75 lei).

 

 

Am ajuns ceva mai devreme în gară, să fim siguri că avem timp să găsim peronul potrivit, să ne mai luăm câte ceva de-ale gurii. Trenul a plecat cu întârziere  (vreo jumătate de oră), așa cum a ajuns și la destinatie, două ore jumătate întârziere de ora programată(era aproape 10). Și asta pentru că pe când mai aveam vreo 60 km până la destinație, s-a defectat locomotiva, așa c-am stat în mijlocul câmpului să vină o alta. Asta este… se mai întâmplă.

 

Condițiile din tren

Nu am eu prea mulți termeni de comparație, în România n-am călatorit niciodată cu trenul, dar cei care au fost, mi-au spus că erau cazuri mult mai rele pe la noi. Mă rog… Atât de la Cairo la Aswan, cât și de la Aswan la Luxor, am călătorit la clasa I. Mi-am spus, totuși, dacă tot e ieftin, să alegem răul mai puțin rău. Hai c-am exagerat! 🙂  Scaunele, surprinzător au fost foarte confortabile, se rabatau destul cât să stai bine. Bine c-a existat posibilitatea de a le roti, astfel am am stat toți 6 fată în față. Muuult mai confortabil decât în avion. Îmi aduc aminte de zborul de 13 ore spre Havana… văleu!!! Apropo, nu v-am povestit despre acesta!

La clasa I locurile sunt dispuse câte două pe-o parte și unul pe cealaltă parte a culoarului. Deasupra scaunelor existau compartimente spațioase pentru bagaje, au încăput lejer inclusiv valizele mari.

De vă întrebați de curățenie, era loc și de mai bine. Mult! Când am urcat era curățel în vagoane și la toalete, nu vreți să știți cum arătau la destinație…. Uff! Aaa si geamurile, bine că era noapte și oricum nu vedeam nimic.

Dar în general a fost bine. Nu vă speriați, o astfel de aventură odată la nu știu cât timp, nu face nimic rău. Sau desigur, optați pentru Deluxe Sleeper Train!

Toată noaptea a trecut un domn cu gheridonul cu sandwich-uri, ceai, cafea. Iar prin locurile pe unde se mai făceau opriri, mai uracu unii-alții cu diverse de vânzare: linte fiartă cu lămâie, chips-uri, etc. Luati-vă de mâncare si de băut înainte de a urca în tren! Pe tren posibilitățile sunt limitate.

 

Distanța dintre Cairo și Aswan pe calea ferată e de aproape 900 km aceasta parcurgându-se în aproximativ 12 ore

Da, da, exact! Și se merge bine, doar că fiind atâtea așezări umane de-a lungul căii ferate, a Nilului de fapt, erau multe porțiuni unde se mergea cu viteză redusă. În plus, s-a pierdut mult prin gări. Da, acesta face stații cam prin toate localitățile. Nu se stă mult, dar normal, durează ceva, până coboară unii, până urcă ceilalți.

În mod normal, timpul timpul programat este de 12 ore. Dacă am plecat din Cairo la 19:30, ar fi trebuit să ajung în Aswan la 07:30. Doar că am întârziat, am avut problema cu locomotiva, dar și ce s-a întârziat pe traseu.

 

 

 

Recomandarea mea în urma acestei experiențe?

Îmi este greu să mă pronunț în acest sens, pentru că oricât de incomod a fost drumul și de obositor, experiența mi-a plăcut enorm. A fost aventura mea cu trenul prin Egipt. Nu am cum să te încurajez să faci și tu același lucru. Faci cum simți! Iar dacă n-ai probleme cu a dormi (și nu că ar fi zgomot, nu e!), atunci e perfect! Ajungi dimineață la destinație și ai o zi întreagă de vizitat.

Nu vreau să fiu înțeleasă greșit! Nu încurajez pe nimeni să facă la fel ca mine. Când ajungi pentru prima dată în Egipt și poate că n-ai mai fost prin vreo țară arabă, foarte probabil să nu ți se pară deloc safe varianta asta. Dar în cazul meu, după 10 ture de Egipt, văd altfel lucrurile, în plus eram 6 oameni, care am tot străbătut țara asta. Nu prea mai există impedimente pentru noi.

Da, știu… te vei întreba probabil: și cum rămâne cu siguranța? Fiecare decide și riscă! Orice mișcare, oriunde ar fi ea în lume e un risc. În deplină siguranță nu ești nicăieri, nici în casa ta. Dar  resecâtnd câteva reguli, evitând locurile aglomerate, manifestațiile de stradă sau religioase, poți evita și acele evenimente nedorite. Și o opinie strict personală, mi-o asum, e doar părerea mea, eu cred și mă simt mai în siguranță călătorind pe cont propriu, printre oamenii de rând, decât atunci când aș călători cu un grup organizat de turiști. Cred că atunci ai fi mai degrabă ținta unui incident.

 

Poți opta pentru trenul deluxe, cu cușete de dormit, care am înțeles că e mult mai curat și normal, mai confortabil.

În cazul meu, varianta asta a fost ok și am economisit o sumă frumușică. Eram 6 persoane și ne-ar fi costat vreo 600$, așa am plătit nici 50$ pentru toți 6. E o diferență consistentă.

De călătorești fără buget limitat, poți opta și pentru a zbura spre Aswan sau Abu Simbel.

Variante există așadar, alege ce crezi tu că ți se potrivește cel mai bine!

 


 

Știu că sunteți mulți cei care ați așteptat cu nerăbdare acest articol și sper să fi reușit să vă fi răspuns la toate întrebările. Sper că n-am omis ceva important. Dacă aveți întrebări suplimentare, nu ezitați să mi le lăsați în comentarii, la finalul articolului. Voi răspunde negreșit fiecăruia în parte.

Mai am o mulțime de povestit și dacă vrei să să fii sigur ca nu ratezi ceva, abonează-te la newsletter cu adresa ta de email. Vei primi o atenționare de fiecare dată când public cvea! Iar pentru mai multe fotografii, te invit să ne cunoaștem și pe Facebook și Instagram!

 

Vă îmbrățișez cu mare drag!

 


Citește și:

Doar ce m-am întors din Egipt și deja mă gândesc la următoarea escapadă

Muzeul Egiptean din Cairo + 45 fotografii proprii

La piramide pe cont propriu

3 zile în Cairo + o sugestie de cazare, modestă, dar ultra-centrală

 

Fotografii din escapada mea cu trenul prin Egipt. 14 ore cu Express-ul de noapte de la Cairo la Aswan:

 

Cu trenul prin Egipt. 14 ore cu Express-ul de noapte de la Cairo la Aswan

Gara Ramses din Cairo

Cu trenul prin Egipt. 14 ore cu Express-ul de noapte de la Cairo la Aswan

Gara Ramses din Cairo

Cu trenul prin Egipt. 14 ore cu Express-ul de noapte de la Cairo la Aswan

Gara Ramses din Cairo

Gara Ramses din Cairo

Pe peronul gării din Cairo

Cu trenul prin Egipt. 14 ore cu Express-ul de noapte de la Cairo la Aswan

În gara la Cairo. Nu stiam eu ce frig avea să mă aștepte 🙂

Cu trenul prin Egipt. 14 ore cu Express-ul de noapte de la Cairo la Aswan

Cu trenul prin Egipt. Vagon Clasa I în Express-ul de noapte AC Cairo – Aswan

Cu trenul prin Egipt. 14 ore cu Express-ul de noapte de la Cairo la Aswan

Când s-a făcut de ziuă, am admirat Nilul, care încă străjuia de-a lungul căii ferate

Cu trenul prin Egipt. 14 ore cu Express-ul de noapte de la Cairo la Aswan

Cam așa arătam la destinație în gara Aswan

Cu trenul prin Egipt. 14 ore cu Express-ul de noapte de la Cairo la Aswan

Gara din Aswan

Gara din Aswan

Cu trenul prin Egipt. 14 ore cu Express-ul de noapte de la Cairo la Aswan

Cu trenul prin Egipt. Vagonul de la întoarcere, din Aswan la Luxor

De asemenea, Nilul ne-a fost alături tot drumul

Cu trenul prin Egipt. 14 ore cu Express-ul de noapte de la Cairo la Aswan

Gara din Luxor

 

 

 

14 Comments

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

UA-80424723-1
%d blogeri au apreciat: